Praktijk
Openingstijden
Klachtenregeling
Medewerkers
Nieuws en mededelingen
Werkzaamheden
Avond, nacht en weekend
Vakanties
De praktijk is op werkdagen geopend van 8.00 tot 17.00 uur (met uitzondering van de donderdagmiddag).
Op donderdagmiddag zijn wij vanaf 12.00 uur gesloten. Op ons reguliere praktijknummer 010 52 12 500 hoort u bij welke waarnemend huisarts u die middag terecht kunt voor urgente problemen.
Op de overige werkdagen is de assistente bereikbaar van 08.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 17.00 uur. Tussen 12.00 en 14.00 uur hoort u op ons reguliere praktijknummer bij welke waarnemend huisarts u voor spoedgevallen terecht kunt.
![]() Werkzaam: maandag t/m vrijdag |
||
![]() Werkzaam: dinsdag, vrijdag |
||
![]() Werkzaam op: dinsdag |
||
![]() Werkzaam op: woensdag, donderdag en vrijdag |
||
![]() Werkzaam op: maandag t/m vrijdag |
||
![]() Werkzaam op: woensdag en donderdag |
||
![]() Werkzaam op: maandag |
Er is op dit moment geen nieuws te melden.
Bij de assistentes kunt u terecht voor het maken van een afspraak voor het spreekuur van de huisarts en praktijkondersteuner of voor een visite. U kunt de assistentes ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten. Verder kunt u bij de assistentes terecht voor verschillende onderzoeken en kleine verrichtingen:
De praktijkondersteuner (POH) neemt een deel van de zorg voor patiënten met een chronische aandoening op zich. Voor bijvoorbeeld diabetes mellitus (suikerziekte) en COPD heeft de praktijkondersteuner een apart spreekuur. Ook ouderenzorg en preventie van hart- en vaatziekten behoort tot het takenpakket van de praktijkondersteuner. Daarnaast voert de praktijkondersteuner longfunctietesten uit en is er een spreekuur voor stoppen met roken. De praktijkondersteuner werkt nauw samen met de huisarts en er is dagelijks overleg over het te voeren beleid.
Voor spoedgevallen tussen 17.00 en 8.00 uur en in het weekend en in geval van feestdagen kunt u telefonisch contact opnemen met:
Huisartsenpost Midden-Holland
Bleulandweg 10
2803 HH Gouda
Tel: 0182-32 24 88
Als u om één of andere reden niet tevreden bent over onze dienstverlening of u hebt een klacht over de zorgverlening, dan stellen wij het op prijs als u dat met de betrokkene(n) bespreekt. Blijf er niet mee rondlopen. Mogelijk is er sprake van een misverstand, mogelijk kan uw melding leiden tot verbetering van de praktijkvoering en zorgverlening.
Indien u het moeilijk vindt dit mondeling te doen, dan kunt u ook schriftelijk reageren. U kunt hiervoor een klachtenformulier bij de assistente verkrijgen.
Wij waarderen het als u ons de gelegenheid geeft van een klacht te leren en staan graag open voor uw suggesties en verbeterpunten.
Uiteraard zijn wij ook aangesloten bij de officiële klachtenregeling via de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg. Indien u een klacht heeft zal deze daar voorgelegd en behandeld worden.
model klachtenregeling
De klachtregeling loopt via het SKGE.
In 2019 is de praktijk wegens vakantie gesloten op de volgende dagen:
27 april t/m 5 mei
20 juli t/m 11 augustus
19 oktober t/m 27 oktober
21 december t/m 29 december
Herhaalrecepten rechtstreeks bestellen bij de Apotheek tel: 010-5214262
Waarneming tijdens onze vakanties:
Dr. de Grooth, Gezondheidscentrum ‘de tuinen’, Oranjetuin 92, Tel. 010 521 5241
Dr. van Vliet, Chr. Huygenstraat 13, Tel. 010 521 1166
Dr. van Alphen, Cederhof 3, Tel. 010 521 4085
Uitzonderingen hoort u op het antwoord apparaat als u de praktijk belt.